沙丘噏史,失業冇銀捉pipi (校友會2012家庭營後記)                     蔣健輝

 

 

又有得玩。澳洲中大校友會經常搞好多活動,校友亦踴躍參加,相得益彰也。上周五,一年一度家庭營又開家庭營共三日兩夜。

 

情商娥姐幫手周六、周日鋪,令我無後顧之憂,多謝晒。周五收工後,踩兩粒半鐘車,北行188公里,到達營地 Anna Bay。行車時橫風橫雨擔憂跟住兩日天氣係點。到達營地已接近9點,食過簡單餐,足電,再戰明天。

 

一宿無話,Zzzz…。眼矇鬆蛋香飄半空。早餐已預備好,翻身由上隔牀碌落地,唔駛半分鐘,已揸住刀食緊半生熟太陽蛋。郭沫若搭緊飛機時,見到兩個太陽。我而家都見到兩個,一個係愛心太陽,而家擺咗上台,另一個係大自然母親嗰個,温温暖暖,高高掛在天。嘩!好天噃,速速坐喺門前陽台欄柵上,用ipad影張相,放上面書,公告天下,等人羨慕吓。唔駛do喎,梗係要炫燿一番。

 

 

雖然話全團有40人,但活動都係自安排。有小組遠足、有漁翁獨釣,總之各顯神通。我哋一行十幾人,今朝節目……沙丘四驅行。由營地行到沙灘集合點,只十多分鐘,方便得很。

 

沙灘,喺華人社區,十分聞名。但,我敢講,冇乜幾多,可以講出沙灘名。之所以聞名,係因為呢度Pipi

 

回帶返十幾年前94?),一家四口,驅車至此,只知Anna Bay內有個沙灘,有好多但唔知係沙灘。用港式英文問袋鼠How are you 米?Er…can you tell me…er…where is the beach where I can catch a lot of …er… pipis…you know …er… pipi!驚死哈佬佢唔明,再用兩隻手掌擺理一齊,開開合合扮一隻蜆。我問得清楚,嘅指示亦相當清楚。好容易就揾到,Stockton Beach。而家至發覺,世上居然有樣一個天堂,連綿32公里海灘,就喺沙下邊藏咗幾多食物。毋須掘深,只要踎低,或如果唔怕pat pat濕,乾脆坐喺沙上,手喺身邊探落沙內一兩掌深,大大隻嘅pipi(s) 喺你掌握之中喇。

 

Pipi亦養育大自然生物,就見到海鷗趁住蜆打開殼吐沙時,撲上去,一啄就中肉就喺口中。所以會見到海鷗跟住浪濤,喺淺水處走嚟走去,好不忙碌。重有一種雀,叫pied,全身黑色,係食專家,可以喺蜆殼邊沿啄一個窿仔,就可打開蜆。重有,佢哋係愛情專一嘅雀仔,好似小甜甜話齋:one life one love哋出現,一定成雙成對。

 

大家知道,只要華人鍾意食嘅「嘢」,呢件「嘢」就離種族滅絕不遠矣。老虎如是,熊人、鯊魚、髮菜等等,無一倖免。眼見pipi買少見少,當地市議會及國家公園管理局,即下限捕令人只可帶走50隻,而且派有督察,一見面,又拎住一個二個膠桶,即截停查。唔好提到種族歧視高層次,只因為鬼佬唔多吼pipi啫。喺華人社區中,個個都聽過因濫捕而被罸錢嘅故事。係咪咁OK呢?當然冇咁簡單。口繼續減少,當局只好狠下殺手鐧:禁捕,一隻都唔准攞走!不過傷害已造成,唔知要幾耐至可復原。再唔講,而家只能禁非商業捕捉,持牌魚民仍然繼續捉pipi會唔會全面禁捕,省漁農部同國家管理局仍然抝緊手瓜。

 

 

坐上四驅小巴,暢遊沙丘,團友係顛簸之中,高談說笑,樂也。以為浩瀚黄沙就好乾,原來沙底就係源源不絕嘅地下水,只消喺沙面向下掘1米兩米深,就見水,而且終年唔乾,好一個真人不露相。

 

司機車我哋上沙丘最高點,都係30公尺高啫。好曬,個個戴起黑超,搽足sun block,落車行吓,欣賞呢座南半球最大沙丘。影相,調笑不在話下。而我,當然不忘喺沙丘上打筋斛,沙真係好軟熟,跌極唔痛,十分過癮。

 

車繼續向西行,喺一群鐵皮屋前停低。點解沙丘中間,有個小村落?原來上世紀30年代,經濟大衰退。Stockton 沙灘西端連住嘅就係工業城市紐卡素Newcastle,失業工人生活困難,部份人走入沙丘,搭起鐵皮屋居住。哋以打魚、捉蜆為生。因為地下水,源源不絕,抽取地下水作飲用外,甚至喺沙丘上灌溉種植,過住自給自足原始生活。因為呢歷史原因,國家公園管理局亦隻眼開隻眼閉,由得哋繼續住到今時今日。由最初有八十幾户人家,到而家只剩低11户。哋冇權賣地,亦唔准擴建、加建。由得自然消亡。呢度嘅居民雖然唔駛比租,但亦需付出代價,就係成日要剷沙。海風將沙灘上嘅沙吹入陸地,經千百年形成沙丘,風沙亦可將起喺沙丘上嘅鐵皮屋掩埋,居民就係要同大自然作永無休止嘅搏鬪:你吹沙嚟,我又剷番出去,周而復始。起日本小說「沙丘之女」。估唔到上咗堂歷史課。

 

 

上完史堂,再上體育堂。四驅小巴去到終點站,前面就喺一幅60度沙丘斜坡,大家除大赤腳,攞住滑板走上斜坡頂。再由坡頂滑下,好有速度感。玩到夠就搭番四驅小巴回程。

 

午間,全團人馬由不同方向去到盲養殖場食,菜式只有一款:炸魚薯條。輕輕鬆鬆食個晏,談笑用餐樂也。餐後參觀養殖場。

 

body board點會唔用,趁住天仲好光,一個人攬住塊板出去海灘滑浪。今日好好浪,滑得好順。玩玩吓,有两個鬼仔見我咁款,教我兩度散手,果然好掂,有人點下,係好啲嘅。係咁比啲浪冲吓冲吓,冲到救生員都收工嘞,我都盡興而返喇。

 

 

第三日係回程日,回家途中,到處隨意停留欣賞湖光山色。早上去無花果園,午餐後,重去咗植物公園同埋小小動物園

 

咁又完咗今年嘅家庭營,明年請早。

 

 

Ps. 可上我面書睇相

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.242699082474186.57011.100002022875470&type=1&l=d2b844db42